Paradentosebehandling

Synptomer på paradentose kan være blødende tandkød og dårlig ånde, og viser sig ved fordybning af dine tandkødslommer.

Hvad er paradentose?

​Paradentose er en sygdom i tandkødet og knoglen omkring tænderne, der desværre sjældent giver symptomer før sygdommen er temmelig fremskreden.​

Bliver paradentosen ikke behandlet, risikerer du, at tanden bliver mere og mere løs for til sidst at falde ud.

Ved regelmæssige undersøgelser hos os får du målt dine tandkødslommers dybde, så en behandling kan iværksættes i tilfælde af begyndende paradentose. Det vigtigste formål med behandlingen er at standse sygdommen, så tænderne ikke mister mere knogle omkring sig.

Tandrodsrensinger

Behandling af paradentose vil, samtidig med en grundig instruktion i hvordan du skal holde tænder og tandkød rent med forskelige hjælpemidler, bestå i tandrodsrensninger, hvor tandsten og bakterier fjernes fra tandkødslommerne.

Kirurgisk paradentosebehandling

Paradentosebehandling er ofte vanskelig og langvarig, og det kan være nødvendigt at foretage en tandkødsoperation, hvis tandkødslommerne er særligt dybe eller vanskeligt tilgængelige.

​Al behandling kan foregå under lokal bedøvelse.​​

paradentosebehandling_144_177Hvem varetager paradentosebehandlingen?

Vores tandplejer Janni Grønvad foretager behandlingen af paradentose, med opfølgende kontrolbesøg - og evaluering af behandlingens effekt. Hvis Janni vurderer at behandlingsresponset har været for ringe, kan kirurgisk behandling komme på tale.

Det er uhyre vigtigt at du selv, med forskellige hjælpemidler, er omhyggelig med mundhygiejnen og sørger for at holde rent.

Kontakt os for råd og vejledning om daglig forebyggelse og behandling.​

​Skriv til os

Udfyld formularen og du vil blive kontaktet

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt